Objednali jste si dovolenou a ubytování neodpovídalo tomu co Vám slibovali? Máte právo na reklamaci. Přečtěte si vzor reklamace zájezdu z důvodu neodpovídajícího ubytování.
Podle nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) můžete reklamaci uplatnit ve lhůtě 1 měsíce od skončení zájezdu. Samotný zákoník uvádí, že je nezbytné, aby jakákoli vada zájezdu byla oznámena bez zbytečného odkladu. Samozřejmě je nejlepší řešit vzniklou situaci ihned, pokud to nelze, tak bezprostředně po skončení zájezdu. Zájezd můžete reklamovat u pořadatele zájezdu a je optimální, když k reklamaci přiložíte fotografie, výpovědi svědků či lékařskou zprávu.
Nový občanský zákoník upravuje nový institut „újma za narušení dovolené“ (§ 2543). Pořadatel dle tohoto institutu odpovídá zákazníkovi vedle škody na majetku také za újmu za narušení dovolené (fyzická i psychická). Tento instut se použije zejména, pokud byl zájezd porušením povinnosti pořadatele zmařen nebo zkrácen. (Bohužel jelikož se jedná o zcela nový institut, tak není jisté jak se k tomu budou pořadatelé zájezdů a popřípadě soud stavět. Do jaké výše újmu uznají.)
V Praze dne 13.7.2014
Věc: Reklamace zájezdu dle cestovní smlouvy
Vážená paní/vážený pane,
obrácím se na Vaši cestovní kancelář s reklamací zájezdu, který jsem si u Vaší CK objednal a zaplatil na základě cestovní smlouvy, uzavřené dne 20.6.2014 (č. 2014/156), týkající se zájezdu do Chorvatska v době od 1.7.2014-10.7.2014.
Součástí smlouvy bylo také stanovení zvláštního příplatku za hotelový pokoj s balkonem, vlastním kuchyňským koutem a sociálním zařízením a to vše ve čtyř hvezdičkovém hotelu. Po příjezdu do hotelu nám bylo na recepci oznámeno, že je na naše jméno rezervovaný malý pokoj v prvním patře hotelu, který nejen že měl sdílené sociální zařízení se dvěma sousedními pokoji, navíc zde nebyl ani onen balkón, či kuchyňský kout. Přesun do jiného pokoje nebyl možný, neboť byl hotel plně obsazen. Jak jsme se dověděli z informačních materiálů na hotelu a od personálu, nejednalo se o čtyřhvezdičkový hotel, čemuž odpovídalo také poměrně strohé vybavení pokojů. Veškeré tyto nedostatky jsou obsaženy ve fotodokumentaci, která tvoří přílohu tohoto dopisu, stejně tak jako kopie dokladu o zaplacení celkové ceny zájezdu v souladu s cestovní smlouvou.
Na základě této smlouvy jsme si za nadstandartní ubytování připlatili celkem 2.500,- Kč, které tímto v souladu s pravidly občanského zákoníku požadujeme zpět. Zároveň kvalita ubytování podstatně zkazila naši dovolenou. Žádáme Vás tedy v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. o vyřízení reklamace a to nejen navrácím přeplacené částky, ale také poskytnutím slevy z celkové ceny zájezdu.
S pozdravem
trvale bytem Lužická 7, Šternberk 785 01
tel. 756 456 123
– kopie dokladu o zaplacení zájezdu
– fotodokumentace
Máte k článku otázku? Zeptejte se v komentářích!